Edzz máshogy!

Nincs másolás,rutinozás,egyedi,kipróbált tudást adok, őrizve a sport tisztaságát, értékeit! Új megközelítést,értékes élményeket nyújtok át,szeretettel!

 

Hogyan dolgozok

NINCS A VILÁGON OLYAN, HOGY LEGJOBB ÉTREND ÉS LEGJOBB DIÉTA, AMI MINDENKINÉL MŰKÖDIK. HA LENNE,- ILYEN, MINDENKI AZT KÖVETNÉ! ÉS EZ VONATKOZIK AZ EDZÉSRE IS! Mindenki számára egyénileg személyre szabottan a legjobbat kell megtalálni- mindkét vonatkozásban-ez kell, hogy a legfontosabb törekvés legyen! Én minden nap, minden edzést megtervezek a hozzám jövő embereknek, ez általában reggel olyan 50 percig tart. Nem szeretek felkészületlenül folyamatosan improvizálni, azt sem tudva melyik izomcsoportot edzettük legutoljára, vagy éppen melyiken lenne aktuálisan a sor.

Amikor először találkozok egy új emberrel, röviden megbeszéljük a legfontosabbakat: egészségügyi kérdések, időpontok, étkezés, cél, motiváció, és már kezdődhet is a munka! A mostanság alkalmazott egy órás konzultációt a szó klasszikus értelmében kihagyom,- 22 éves tapasztalatommal hamar leszűröm, hogy hol is tartasz éppen:- ügyességben (koordináció), fizikális- és pszichés vonatkozásban, és hogy tudunk-e együtt dolgozni, és egy hullámhosszon vagyunk-e. Természetesen, aki igényli, azzal szívesen elbeszélgetek edzéseink elkezdése előtt is.

Pár edzés után, ill. ahogy érdemes, elkészítem a felmérésemet. Ez főleg kötelező az alapozó, de még inkább fontos a szálkásító időszakban, hiszen muszáj ellenőrizni, hogy az izomzatot sikerült-e megőrizni, növelni, vagy szükséges-e módosítani a terveken, az étkezésen. Itt is követem a jó öreg edzéselmélet és módszertan szabályát: felmérek-, tervezek-,végrehajtok (ha kell, közben módosítok) a ciklus végén pedig ellenőrzés, összegzés, és jöhet a következő cél! Annak érdekében, hogy ne legyél bizonytalan a fejlődésedben sok racionális, objektív eredményt is összehasonlíthatunk: centiméter, testzsírszázalék-változás, testsúly, stb. Így legalább tudod, hol tartasz, mit csinálunk éppen, vagy, hogy sikerült-e fejlődnöd!

Betartom az edzéselméletben tanult aranyszabályokat, alapelveit: a fokozatosság, rendszeresség, folyamatos túlterhelés elvét, figyelve a kellő regenerációra.

Edzésidőt nem fogok stopperolni, hiszen a hatásos edzésidőd napról-napra változik, az aznapi maximumot próbálom leedzeni veled. Nincs két egyforma nap, nem küldelek el(arra hivatkozva, hogy jönnek még hozzám), ha még látom, hogy van benned erő, energia!

Sokszor hiába tervezek többet, ha aznap Te rossz formában vagy, biztos, hogy rövidebb edzést tudunk csak tartani, vagy az intenzitás lesz alacsonyabb. Illetve, amikor stresszes, esetleg szétszórt vagy, biztosan nem lesz csúcsnyomás, vagy nagyon erős terhelés. Ha késel, mert pl. dugóba kerültél, akkor sem hagyjuk ki,- mondjuk a fele edzést,- mert addigra már többen leszünk. Hiszen remek formában vagy, és még két gyakorlat benned van! Nekem 2015-ben egyébként sem életszerű, hogy az emberek hetekre előre tudnának tervezni. Jó lenne,- persze ha tudnám, hogy XY egy hét múlva mondjuk kedden 11.45-től,- 13.15-ig biztosan nálam van, és nem jön közbe semmi:- nem lesz beteg a gyerek, nem rendeli be a főnöke, esetleg nem szól közbe egy tárgyalás,- vagy egy influenza. Vagyis nálam nincs bebetonozott időpont, bár természetesen próbálom előre úgy szervezni az edzéseket, hogy ne legyünk sokan egy időben. Igaz ha ez mindig sikerült volna, akkor nem alakulhatott volna ki az a kis csapat, akikkel már évek óta együtt edzünk.

Itt ismer mindenki mindenkit, motiválják egymást, sokan tartják a kapcsolatot a termen kívül is, vagy együtt lejönnek mozogni akkor is amikor én nem vagyok bent. Ha megoldható, és sikerül megszervezni, olykor összejárunk a civil életben is. Ez egy szeretni való szenzációs kis csapat, amelynek tagjai számomra is a legnagyobb motivációt jelentik, és örülök, hogy én vagyok a kohézió ebben a kis csoportban!

Fontos az önállóságra nevelés (lásd „Edzéselmélet és módszertan” tankönyv 11. oldal), és furcsa is lenne, ha egy vendég bő fél év után nem tudna egy nem túl bonyolult edzést önállóan végrehajtani! Ez az oktatójára nézve sem lenne túl hízelgő! Mint írtam, személy szerint mindenkire minden nap felkészülök edzéstervvel, de akkor sem áll meg az élet, ha valakinek egyedül kell leedzenie. Természetesen velem jobb az edzés (egyébként minek is jönnének hozzám), hiszen próbálom hozzátenni azt a szakmai- és pszichés pluszt, azt a lendületet, ami a közös edzést jobbá teszi egy átlagosnál.

Tehát az első időben fogom a kezed, de ugyanakkor próbállak tanítani is. Lényeges az is, hogy megszerettessem veled az edzést, ne bizonytalanítsalak el. A tanítványok közül rengeteg edző lett, és mindegyikük remekül helytáll a munkájában. Véleményem szerint ez is minősíti a munkámat.

Nagyon szeretek a sportot régóta űzőkkel is foglalkozni! Ők rögtön érzik a különbséget egy hagyományos, eddig alkalmazott, és egy általam levezényelt edzés között.

Az edzéseken kíméletlen tudok lenni, sokszor a tűrőképesség határáig is elmegyek, ami természetesen mindenkinél más terhelést jelent. Nem hiszek pl. egy bizonyos tartományban való edzésben, mivel ez nem mindenkinél fog maximális adaptációt kiváltani (4×8-as ismétlés… mondjuk hónapokig). Egy gyakorlat lehet akár 3-12 sorozat,- és 3-100 ismétlés között, a pihenőidő a 2 perctől a non-stopig, a végrehajtás sebessége a robbanékonytól a nagyon lassúig, akár több másodperces tartásokig, egy sorozat ideje az 5 másodperctől a 2 percig. Rengeteg edzési elvet használok, így az edzések nagyon változatosak, sokszor

egy évig nem csináljuk ugyanúgy a gyakorlatsort, nincs ismételgetés, minden edzés más. Persze, ha a cél egy adott képesség megszerzése, akkor bizonyos izmokat, bizonyos módszerekkel kell terhelni, de általában nem a legjobb guggoló, vagy legjobb csigán evező sportoló a cél. A sokoldalú terhelés elengedhetetlen a változás, a fejlődés eléréséhez. Tehát az edzések változatosak, erősek, frissek, unalommentesek, és ehhez nem tud hozzászokni az izomzat. Ez a változatosság tartja frissen az edzéseket, a szürkeállományt, és tartja az izomzatot a hatásos ingertartományban! Tehát kötelező alkalmazkodnia, és ezt számunkra kedves módon teszi:- erősebb, szebb konstrukciót hoz létre a szervezetünk. Célom a testedet optimálisan terhelni,- (hogy fejlődj)-, ugyanakkor a pszichédre is hatni, hogy képes legyél ezt végrehajtani.

Az internetről nem fognak visszaköszönni az edzéseim, bár szeretek ötleteket kapni, nem vagyok másoló edző. Mai napig a szabadidőmben sokat kísérletezem gyakorlatokkal, végrehajtási módokkal, kombinációkkal. Mitől -mit érzek, lesz-e tőle izomlázam, vajon XY hogyan fogja érezni? Csupa izgalmas lehetőség,- és érdekes kérdés, ez több mint harminc éve tényleg öröm, hobbi, és életforma, és egy megunhatatlan endorfinbomba maradt számomra!

Erre egy letöltött edzésterv sem képes, hiszen az csak valaki szabványa, és az a recept téged nem ismer, nem ismeri a határaidat. Ötleteket adhat, de kétlem, hogy 100%-os megoldás lesz számodra. Nincs tekintettel az egyéni anyagcserére, hormonháztartásra, izomzatra, testfelépítésre, habitusra. Vagy működik, vagy nem. Én viszont megpróbálom hozzád igazítani a terveket.

Sűrűn hallom, hogy ha egy gyakorlat végrehajtása nem szabályos, akkor az már rossz, hibás. Általában szabályosságon egy adott sebességgel és egy adott útvonalon végrehajtott gyakorlatot gondolnak a szakértők. Ez egy kezdőnél igencsak ajánlott, de egy rutinosabb embernél csak a fejlődés elmaradását okozhatja. Hiszen a rengeteg edzési elvet (robbanékony végrehajtás, negatív ismétlés, a részismétlés, stb.) nem véletlenül lett találták ki és alkalmazták sikeresen évtizedek során. Lényeg, hogy a célzott izmot terhelje a gyakorlat, és ne legyen sérülésveszélyes.

Akkor milyen egy jó edzés, gyakorlat? A jó edzéselmélet még egyszer: a terhelés érje el a hatásos ingertartományt, ne legyen hatástalan, vagy elutasított. Az edzés legyen kedvező hatású, olyan, ami erős elfáradást okoz, de nem ébredsz miatta reggelente összetörve és fáradtan. Figyelembe veszem, hogy éppen milyen ciklust végzel: ha alapozást akkor a terhelés nehéz,- és hosszabb, diéta esetén viszont az intenzitás megmarad, de az edzéshossz,- és az ismétlésszám jelentősen rövidül. És persze a legfontosabb az aznapi terhelhetőséged, ami meghatározza az edzés intenzitását, hosszát.

Étkezésnél is ugyanaz a helyzet, mint az edzésnél. Annyira különbözőek vagyunk, hogy pl. két 52kg-os hölgynek sem azonos energiaigénye, sőt annál az 52 kg-os hölgynél is napról-napra változik ez az igény. Egy stressz, egy időjárási front, egy betegség, egy adott nap idegi-és hormonrendszeri működése mind-mind eltéréseket tud okozni. Egy képzett edző nem ír étrendet anélkül, hogy nem kap étrendi leírást a kérőtől. Csak ajánlást adhat! Hacsak nem egy spirituális látó ember, aki belelát a hölgy szervezetébe és érzékeli a bonyolult anyagcsere folyamatok ezreit, izomzatát, genetikai hátterét stb.. A becsült értékek kiszámolásához rengeteg számolási módszer van az interneten.

Természetesen, ha nem akarsz az étkezésedben partner lenni, ajánlást is tudok készíteni, de az nagyobb valószínűséggel javításra szorul majd. Én ebben figyelembe veszem az életkorod, a testzsírszázalékod, az aktivitásod, és az adott célt, majd ezek alapján megpróbálok egy jó kalória bevitelt kiszámítani számodra.

Ha igazán érdekel a dolog, akkor szükséges a közreműködésed, és akkor ki tudunk dolgozni neked egy megfelelő étrendet.

Összegezve: egy számodra megfelelő, tervezett, kemény, sokszor meglepő, 22 év edzői tapasztalatát felhasználó edzést várhatsz tőlem.

Hogy mennyire vagyok hatékony? Ez nagymértékben függ az egyéni készségektől és -képességektől, hiszen adott anyagból dolgozom, vannak fogékony, és kevésbé fogékony vendégek, de minden esetben meg kell próbálni-és én mindig meg is próbálom- a legtöbbet kihozni a közös munkából.

Ráadásul nem támogatom a vegyi segítséget (én sem élek vele több, mint 20 éve), így a hatékonyságom megítélése, másokéval való összehasonlítása ezért még nehezebb. Ma már vannak igazán hatékony táplálékkiegészítők, amelyek segítségével már jó, látványos (akár színpadképes) formát lehet tartósan elérni! Amíg van fejlődési lehetőség edzésben, táplálkozásban, életmódban, addig nem is érdemes máshoz nyúlni. A „látványpékség” a testépítésben nem az én asztalom, vannak éppen elegen, akik foglalkoznak vele helyettem.

Természetesen a verseny szekció is érdekel, itt is hozzá tudok tenni a fizikumodhoz, az étkezésedhez is talán egy kis pluszt, de akár a pózkészítés, a versenytöltés, vagy az edzés terén is tudok segíteni.

 

 

 

 

 

 







 





Weblap látogatottság számláló:

Mai: 2
Tegnapi: 9
Heti: 11
Havi: 121
Össz.: 2 611

Látogatottság növelés
Oldal: HOGYAN DOLGOZOK
Edzz máshogy! - © 2008 - 2018 - fejoscsaba.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen adja a tárhelyet, és minden szolgáltatása a jövőben is ingyen ...

Adatvédelmi Nyilatkozat

A HuPont.hu ingyen honlap látogatók száma jelen pillanatban:


▲   Laptop 1 Ft-ért? Regisztrálj most! - Vatera.hu
X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »